Thursday, March 17, 2011

terkenang

smu org msti pernah alami hari2 yg memalukan kan..nih aku mau story psl kisah dulu2 time sekolah..

aku dulu sekolah teknik..di teknik ada dua jenis jurusan..satu teknikal dan satu vokasional..aku budak teknikal sbb aku ambil jurusan kejuruteraan mekanikal..so,sperti yang sedia mklum,budak teknikal akan balik pukul 1.15 manakala budak vokasional akan balik pukul 12.30..

tapi ada mslh time pulang bagi yg ikut bas sekolah.dalam bas tu kan cmpur2.so budak2 vokasional sllunya akan tggu di bus sbb pemandu bas tu x mau ulang alik ambil kami lgi..sllu tuh budak voca di bas marah2 sbb lama menunggu..




so tersebut lah kisah memalukan aku..pada hari tu cikgu aku lmbt bgi kluar..so aku tgk suda 1.30..aku berdua ngn kwn aku pun laju2 la pergi luar sbb tkut kna marah..time mula2 tuh kami jln lenggang2 sja.tba2 aku nmpk bas kami di luar..so,aku jalan cpt2 mau tgglkan kawan aku tuh sbb aku trfkir kompem bas penuh nih.kalo bas penuh,sudah tentu salah seorg dari kami akan duduk di enjin..errrgh,paham x duduk di enjin tuh dmna?


alaa..kalo kmu pernah tgk,kalo bas atau van msti satu tmpt ruang di blkg kerusi pemandu bas tu..so,kalo x ada tmpt trpksa duduk sana..panass ooo sbb bwh dia enjin..so aku dgn lajunya trus buka pntu bas..trus duduk..so kwn aku msih di luar pntu..aku pangil2 dia x mau msuk..tba2 aku dgr dia ckp pelan2.."slh bas la kita"..tba2 aku tgk org2 dlm bas tu smua aku tak knl..so aku dgn cptnya pun trus turun..so dgr2 la dorg smua di bas ktawa..choooooii..lajunya aku jalan x pandang kiri kanan...bsoknya dtg skolah trus tukar beg dan tukar style pakai tudung..hahaha..tkut di kenalpsti



so..tadi time rehat di tmpt aku pratikal,aku brcerita la ngn org2 sana..ada satu org tuh dia tua setahun dari aku..dia pun sama sekolah n jurusan ngn aku dlu..tpi dia kls di bawah..aku sblm nih x pernah nmpk muka dia..

so kami crita2 la psl skola teknik,cikgu2nya n last skali terkeluar crita pasal pulang skolah yg x sama antara vokasional n teknikal..dia crita lgi yg mama dia tuh pemandu bas,trpksa tggu budak teknikal pulang sbb x nak ulang alik byk kali..

TIBA2..dia ckp la,

dia: "ko mau tau,time dlu aku sllu tggu bdk voca nih lmbt kluar,tba2 ada perempuan nih slh
bas..siap duduk lagi"

aku: 'yaka?"

dia: "iya,bes lgi tuh dia duduk,lama2 bru dia ckp,'eh slah bas'..trus dia kluar,aku pun apa lgi..ksi
ktawa la"

aku: 'eh,mama ko bawa bas yg dpn dia muncung skit n ada stiker hijau ka"

dia: 'a'ah..bas mama aku la tu"

aku:"owhh(dlm hati suda tersengih sorg2)"

so time dia pergi tndas,aku pun snyum smpai ke telinga..choooiiii...ITU AKU LAAAAA

0 comments: