Friday, December 17, 2010

practikal trainee

rasanya sudah 3 mggu aku praktikal..dan report 3 mggu yg harus di buat juga msh sama seperti dulu..cuma laporan untuk 2 hari yg berjaya di siapkan..haha..dasar pemalas..slamaaku 3 mggu praktikal,akhirnya aku sudah dapat menyesuaikan diri sbb dlm worksyop tuh ada 20 lebih org dan cuma aku dan kawan praktikal aku sja yg perempuan..kalo dlm office tu byk la perempuan,tpi dorg mana la msuk worksyop..so,aku sudah pandai menepis dan mnjawab kalo2 dorg kadang2 mempermainkan aku.dorg tuh smua baik,tpi kuat main,xda satu pun dorg ckp tuh btul..geram aku..tpi keseluruhannya dorg tuh baik la,x gatal dan x ckp yg lucah2 mcm sesetengah llki..dorg tuh cma kadang2 suruh aku penat sja..tnya mna tmpt letak spanar,dorg tunjuk tmpt lain..sudah aku pnt mncari bru dorg kasi tnjuk tmpt yg btul..tuh mula2 la..skrg nih tak lagi la,biasala klo mula2 msuk,dimana2 pun kna buli juga.. so layan saja gmbr..


nih mntor aku,nama dia en malin..dia baik,tak pernah marah dan sllu ajar kami dan yg paling bes,dia suka berGOSIP..haha..kalo tgh berkerja,ada sja yg kami crita,crita pasal dato k kawin baru la,siti x dpt mngandung la..


lepas boring buka tutup pump,kami sllu kacau jurukimpal di blkg,bukan mau ngorat ya..tpi mau bljr mngimpal..yg aku suka di company aku nih,dorg smua x kedekut..macam jurukimpal nih,wlaupun time tuh dia tgh sibuk buat kerja dia..tpi time kami mnta ajar,dia ajar juga,siap bagi smua peralatan..nih kami mau bljr mngimpal sbb bukan kami x pandai..setiap sem kami ada bengkel mngimpal,tpi cuma ok sja la..bukan taraf perfect..so,nih tgh practice mau cntikkan lagi cara kami mngimpal


slps mngimpal,confirm panas kan..rasa hangus sja muka nih..so,apa lagi,smua lari pergi bilik balancing..sbb dlm worksyop tuh,bilik balancing sja yg ada ekon..lps sjuk sikit,nmpk ada kmptr,apalagi..jom main game..hahha..gmbr di atas nih yg llki tu la jurukimpal tuh n yg prmpuan tuh kwn praktikal aku..siap main tembak2 lgi



kalo la forklift nih bole di bawa time mau beli makanan di kedai runcit di seberang jalan worksyop kami yg x la jauh sgt..tpi mls mau jalan kaki.


so,buat masa nih,tu sja la yg mau aku tnjuk..hee

0 comments: