Monday, December 13, 2010

spongebob oh spongebob



siapa yg tak pernah tgk spongebob? kalo x pernah pun msti tau kan katun nih..sllu ada dkt iklan..dlu aku bnci katun nih,kalo adik aku pasang mmg sllu bising..bingit tlinga aku dgr suara spongebob..tpi lama2 aku suka dgn katun nih..hari2 aku layann..sbnrnya,tnpa kita sedar,katun nih byk juga mngajar kita tentang erti sahabat selain dri crita mngarut yg lain..so,nih aku jmpa dkt forum org tadi time aku jalan2..so,aku mau share di sni kata2 mutiara yg trdapat pada katun nih yg aku sgt2 suka..enjoy

1.'pengetahuan tidak dapat menggantikan persahabatan. Aku (Patrick) lebih suka jadi idiot daripada kehilanganmu (Spongebob)'



2. spongebob: Apa yg biasanya kau lakukan saat aku pergi?

patrick : menunggumu kembali..



3. Saat sponge bob menjadi kaya dan melupakan patrick juga tmn2 spongebob yang kaya pergi dari spongebob, spongebob memohon kepada patrick, dan patrick berkata:



'kalau duit boleh membuatku melupakan sahabat terbaikku, maka aku lebih memilih untuk tidak punya duit sama sekali'



*

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhwFA6Fl7fY1W9ieXa2BEB_ccNp59YpL6XOqgj5JPp8m4XzRrx0LrL6IbGbY8sgwt7JvKvf7-uu3mB8y8-8zU2oL1rGJUqKQHSR2DM24MKl0TlODeHSt4UQxf41K9dAh1sEAgteuSLVJyA/s1600/spongebob-squarepants.jpg

4. Saat patrick di fitnah mencuri jaring ubur2 nya spongebob,patrick berkata:



' Tak apa kawan.. aku mungkin hanya bintang laut yang hodoh.. lebih baik aku pergi dari bikini bottom.. ini, ambil saja barang2ku.. tapi aku tak pernah mengambil jaring mu kawan..'



(Patrick dituduh mencuri jaring dan dia sabar aja)



*



5. Patrick berteriak : 'AKU HODOH DAN AKU BANGGA!!!'



*



6. Kalau kamu memberitahukan rahsia kepada seseorang, maka itu namanya bkn rahsia lagi.



*

http://www.hotmoviesale.com/dvds/59251/1/Spongebob-Squarepants-Bikini-Bottom-Adventures.jpg

7. pas spongebob mau masuk anggota jelly spotter.. terakhirnya patrick bilang:



'pemujaan yang berlebihan itu tidak sehat..'



*



8. waktu itu orang tua Patrick mau datang jenguk anaknya. Tapi Patrick takut orang tuanya mngatakan dia bodoh. Demi Patrick, spongebob snggup mnjadi pura2 bodoh. Dan Patrick berkata ke SpongeBob:
'TEMAN ADALAH KEKUATAN'


9. waktu patrick dianggap ada keturunan raja dan mulai ngambil barang2 milik orang lain, terus dia berkata:
'hidup itu memang tidak adil, jadi biasakanlah dirimu'...



*



10. waktu sponge bob mau belajar memandu untuk mendapakan lesen..

'seharusnya kau belajar berjalan dulu nak, baru lah kau boleh berlari..'


*


11. waktu episode yg si spongebob mencari spatula baru, dan dia dapat spatula yg canggih dan berkilat tapi si spatula canggihnya tidak mau menuruti arahan spongebob sbb kononnya dia hanya akan memasak makanan yg ada kelas sahaja..Dan akhirnya spongebob kembali mencari spatula buruknya dan berkata berkata
:

'Ternyata semua yg berkilau itu belum tentu emas'

0 comments: