Sunday, January 9, 2011

2010

wew..sudah 9 hari msuk tahun 2011 ,baru aku terdetik mau buat review tntg tahun 2010 aku yg lalu..so layannn..


bermulanya thun 2011:

1.pes time aku x dpt asrama.memandangkan aku blm biasa lagi tggl diluar,aku rasa sgt2 susah hidup bgitu

2.bermula la hidup aku sbgi pelajar luar..ada yg bes dan ada yg x kalo tggl di luar nih.

-yg bes nya x perlu ikut peraturan asrama yg btol2 hampeh dan bebas mau kmana sesuka hati.

-yg x besnya adalah mslh transport..tmpt aku tggl tuh x jauh kalo ikut jalan shortcut,klo ada kereta sndiri boleh la mau shortcut2..tpi kalo naik bas,dorg x lalu jalan tuh..sllunya trpksa naik bas bru smpai.ambil masa 1 jam setengah la juga..

so,trpksa ikut bas yg di sediakna oleh kampus..tpi berebutnya hazab gilaa..aku tiap kali mau abis kuliah,yg aku pkir hnya lah nak kejar bus.15 mnit sblm abis masa dah aku kemas2 brg dan buku dan siap sangkut beg di bahu smbil pegang kain senteng sblh sbgai petanda lps nih aku mau pecutt redah segala longkang dan halangan..haha

apartment yg sgt cntik dan besar.ruang tamunya tuh aku rasa bole main squash lgi dkt dinding..huhu



pengalaman aku tggl di luar nih aku rasa ok dan bes juga lah..


3,Dan pointer aku akhirnya menurun dari 4.00> 3.93..pasal apa pointer aku turun? sbb aku dpt cuma dpt b+ dlm kokurikulum ..adeh..nih msti gara2 kejar bas..


dan SEMESTER seterusnya aku pula dpt asrama..tpi smua geng2 aku x dpt asrama..tggl la aku berkelana seorg..

4.aku dpt bilik dgn org semester 6 dlm kos pemasaran..jauh lencong dgn kos aku..

5.aku rasa dkt blok asrama tuh aku sorg sja yg ambil mekanikal batch aku..so aku btul2 xda kawan mo tnya2 soaln bocor atau info2 yg lain..uhuhu

6.dan akhirnya aku rasa dan alami juga apa yg org katanya tekanan dan despresi( bhasa indo)..ada satu saat aku rasa sudah x than lagi,krna time tuh la aku di fitnah dgn pelbagai cara. aku juga sllu sorg di bilik sbb romate aku ada rmh di luar.aku tiada tmpt mau berbual n bercrita.

7.assignment aku sllu di curi slps aku hantar.nih yg paling aku sakit hati..kalo kerja berkumpulan pula,ada 3 org dlm 1 group,aku boleh katakan 98% aku yg buat smua assignment dari mula smpai habis sem.tpi knpa mrkh dorg lebih TINGGI dari aku??

8.dan dgn sgala kesedihan dan tekanan,akhirnya pointer aku turun lagi dri 3.93> 3.90..huu

DAN SEKARANG..

aku nih x pernah terpkir dan berazam tiap kali thun baru,.aku cuma mnjalani dan mngikuti apa sja yg akan berlaku nanti..

tpi cma aku rasa,mgkin aku akan jadi org yg lebih kuat lagi..dan ramai sudah yg ckp aku skrg makin sombong..itu bukan sombong,tpi itu caranya aku mempertahankan diri aku drpada di pijak mcm dlu lagi..ADA PAHAM??

kalo PAHAM,bgoss..SORRY,sbb AKU BUKANLAH SEPERTI AKU YANG DAHULU..

0 comments: