Wednesday, September 22, 2010

DAMAI YUKK!!

seperti yang kita dapat tgk sekarang..hubungan antara malaysia dan indonesia semakin merosot..sbnrnya perkara nih trjadi sbb pelbagai perkara..mari aku listkn hal yg membuat rakyat indonesia marah dan hubungan antara 2 ngara nih smakin goyah..


1.isu batik

2.isu ambalat

3.isu manohara

dan yg paling terbaru adalah penangkapan 3 org petugas kkp kepri dari indonesia


sebenarnya,kalo di ikutkan,kita smua sbnrnya tidak tau kan tntg hal sbnrnya? hal itu tidak pernah di jelaskan dkt public tntg apa yg sbnrnya berlaku..cma mrka yg trlibat saja tahu..


kalo diikutkan,aku ramai teman dri indonesia..mcm dalam fb aku,ada 300 org,200 adalah org indonesia mcm aku n fullmusik tuh la..aku dri malaysia dan faiz dri indonesia..kami bole pun berkerjasama tnpa ada mslah..so,pada pendapat aku,tntg hal ini,kita sbgai rakyat aku rasa tak pyh la ikut2an..biar yg trlibat tuh sja yg selesaikan..tiada guna 2 ngara nih bermusuhan sbb dua2 ngara ini skrg pun msih ada mslh sndiri. blm lagi kes rasuah,perkauman,rkyt miskin dan byk lagi lah..aku rasa,mendingan urus hal dlam ngara dlu..


so tadi,tem aku visit2 fb org,aku jmpa satu group yg bernama"DAMAI YUK"..jom tgk info tntg group nih:


"Damai Yuk!" adalah gerakan damai antara Indonesia-Malaysia yang tercetus dari obrolan "warung kopi" diantara mahasiswa indonesia yang sedang belajar dan bekerja di Malaysia. Kami berharap bahwa permasalahan yang timbul diantara Malaysia dan Indonesia bisa diselesaikan dengan damai dan sekaligus menghindari terjadinya perang.

Dengan cara yang sangat sederhana kami mendesain logo unyil dan upin yang sedang bersalaman dan menaruhnya di social network seperti facebook dan twitter.

Pesan sederhana yang ingin kami sampaikan adalah, "Let's spread the peace!"



dan gambar untuk group nih adalah


dalam icon tuh,dorg gabungkan watak unyil dan upin ipin..bagi yg tak tau,unyil itu adalah satu watak kebanggaan indonesia dari dulu hingga sekarang..bgitu juga dgn upin ipin bagi malaysia..so,mahasiswa dri indonesia itu tlh mengabungkan watak unyil dan upin ipin untuk gerakan damai nih..skrg suda lebih 5000 follower dari malaysia dan indonesia..


so,aku pun suda ngntuk,apa yg aku dpt ckp lagi adalah"DAMAI YUKK"


"GIVE PEACE A CHANCE"



4 comments:

Deo Pradipta said...

peace !!
ayo qt damai !!
jangan ribut terus..!!
hidup damai (indonesia n' malaysia)

iza Hamdan said...

deo..ok..sip2..:)..ayoo damai kyk unyil ma upin ipin..

Unknown said...

Setuju ... setuju sayang.Kita damai yukk

iza Hamdan said...

dani> ok..kan skrg uda damai.mang berantem?..hihi